گوگرد به عنوان چهارمین عنصر پر مصرف در کشاورزی شناخته می شود، گوگرد علاوه بر تغذیه خاک در نقش یک قارچ کش و آفت کش نیز در اکوسیستم حیات گیاهان جایگاه ویژه دارد.

وجود مقادیر کافی از گوگرد برای ذخیره مناسب نیتروژن در گیاهان و جلوگیری از دست رفتن نیتروژن خاک به دلایل آبشویی بسیار ضروری است. فروش گوگرد کشاورزی به دلیل از دست رفتن منابع بسیار زیادی از گوگرد از سطح خاک های قابل کشت و همچنین افت کیفیت خاک ها به دلیل افزایش شوری و قلیائیت رشد چشمگیری در جهان داشته است.

گوگرد معدنی کشاورزی

فروش گوگرد کشاورزی معدنی

گوگرد همچنین بر کیفیت محصولات زراعی و باغی هم از نظر شاخص های کیفی و هم از نظر حجم تولید موثر است. کشاورزان در هنگام فروش گوگرد کشاورزی با دو گزینه خرید گوگرد معدنی یا خرید گوگرد پالایشگاهی (  گوگرد پتروشیمی) مواجه می شوند.

خرید گوگرد معدنی بدلیل جذب  بالا و سریع تر توسط گیاهان و درختان، و هم از نظر قیمت و به صرفه بودن همیشه انتخاب اول کشاورزان بوده است. در حالی که گوگرد پالایشگاهی که منشا آلی دارد به دلیل فرآیند زمان‌بر معدنی شدن و تجزیه و اکسید آن گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان کود تغذیه گر نمی باشد.

گوگرد پالایشگاهی را تنها زمانی میشود استفاده نمود که همراه با باکتری تیوباسیلوس همزمان به خاک اضافه شود تا شرایط و امکان تجزیه آن محیا گردد. حتی در این صورت نیز فرآیند معدنی شدن آن بسیار زمان بر است و ممکن است که تا سالها به طول بیانجامد چون گیاهان تنها می توانند گوگرد را در فرم معدنی آن دریافت و جذب نمایند.

خرید گوگرد معدنی برای اصلاح خاک

اصلاح خاک با خرید گوگرد معدنی

علاوه بر خاصیت تغذیه کنندگی گوگرد برای گیاهان کاربرد دیگری که امروزه بیشتر مورد توجه کارشناسان کشاورزی قرار گرفته است قابلیت گوگرد معدنی در اصلاح خاکهای کشاورزی است.

همانطور که در بالا اشاره شده است از مزایای دیگر خرید گوگرد معدنی اصلاح  زمین های زراعی و خاک باغات کشاورزی ست. زمانی که گوگرد معدنی در معرض خاکهای شور و سدیمی قرار می گیرد با آن واکنش داده و سبب حذف سدیم خاک و تبادل آن با کلسیم موجود در گوگرد معدنی می شود. همچنین اضافه کردن گوگرد معدنی به خاک های قلیایی سبب کاهش پی اچ خاک و اسیدی شدن آن می شود.

خرید گوگرد معدنی برای مبارزه ارگانیک با آفات

یکی دیگر از فواید جانبی استفاده از گوگرد کشاورزی مبحث مبارزه ارگانیک با آفات است. از گذشته تا به امروز گوگرد به عنوان یک ماده موثردر مبارزه با آفات و حشرات وکپک ها و موجودات موذی خزنده کاربرد داشته است. گوگرد کشاورزی در مبارزه با بسیاری از بیماری های قارچی و کپک هایی چون کپک پودری در انگور و گوجه فرنگی و لکه برگی گیلاس و زنگ برگ روی آلو بسیار موثر است.

همچنین گوگرد کشاورزی در مبارزه با انواع کنه مانند کنه زنگی در انگور نیز به کار گرفته می شود.

بهره گیری و خرید گوگرد معدنی با داشتن عناصر ریز مغذی دیگری چون آهن، روی، منگنز، کلسیم می تواند در رفع نیاز گیاهان به این عناصر و حفظ تعادل بیولوژیکی خاک موثر باشد.

برای خرید گوگرد معدنی می توانید از طریق فرم تماس یا شماره تماس ۰۹۱۹۰۸۵۶۹۹۵ اقدام نمایید.مجموعه سولفیران آمادگی فروش گوگرد معدنی برای نیاز کشاورزان را در تناژ مختلف دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *