خرید مستقیم از بزرگترین معدن گوگرد معدنی کشاورزی کشور

گوگرد سنگ معدنی

چرا گوگرد معدنی برای تغذیه گیاهان مناسب است؟

به طور کلی  در بازار و هم از نظر شیمی دو گونه ی گوگرد آلی (گوگرد پتروشیمی)  و گوگرد معدنی وجود دارد.

گوگرد آلی محصول جانبی ( by-product ) استخراج نفت و گاز است که در پالایشگاه ها برای کیفی‌سازی تولید بنزین و گازوئیل با فرآیند گوگرد زدایی از محصولات سوختی جداسازی می شود.

این محصول گوگرد به همراه خود ترکیبات کربنی نیز دارند.  و از آنجایی که ازمحصولات چربی چون روغن و نفت جدا سازی شده اند هنوز بعضی از خواص آن ها  از جمله آبگریزی را با خود همراه دارند.

بنابراین آنها توانایی انحلال پذیری بسیار کمی در آب دارند. و به سختی به فرم محلول در آب در می آیند تا بتوانند به عمق خاک و به دسترس ریشه گیاه برسند.  از سوی دیگر گوگرد آلی برای جذب توسط گیاهان ابتدا باید فرایند معدنی شدن را سپری کند. که خود زمان بسیاری می طلبد و حتی تا چند سال زمان می برد تا این گوگرد در حد هشتاد درصد معدنی شود.

که در نتیجه برای تغذیه گیاهان گزینه مناسبی نمی توانند باشند. از سوی دیگر ریشه گیاهان نیز تنها می توانند ترکیباتی از گوگرد که محلول در آب باشند ازجمله سولفات ها و سولفید ها  و سولفیت ها را جذب نمایند.

اما گوگرد معدنی اسیدی سولفیران با داشتن درصد بالایی از ترکیبات گوگردی محلول در آب از جملهSO۳ به سادگی در اثر آبیاری دچار انحلال شده و  همراه با آب به عمق خاک نفوذ کرده و در دسترس ریشه ها قرار می گیرد.

محصولات گوگرد معدنی سولفیران

فروش مستقیم گوگرد معدنی سولفیران

مجموعه ما دارای بزرگترین معدن گوگرد معدنی فعال در کشور است، این معدن در استان سمنان واقع شده است که یکی از قدیمی ترین معادن فعال کشور نیز هست.

گوگرد استخراج شده از معدن ما با کیفیت‌ترین نوع گوگرد اسیدی موجود در بازار است. چون بر اساس آنالیزها حداقل حاوی ترکیبات گوگردی محلول در آب به میزان سی درصد  است. علاوه بر آن دارای درصد بالایی گوگرد عنصری‌ست درحالی که فاقد ترکیبات مضر آهکی و بی کربنات است و PH اسیدی بالایی دارد.

همچنین این محصول حاوی مقادیر فراوانی از عناصر میکرو و ریز مغذی های ضروری برای گیاهان از جمله آهن، سیلیس، روی، کلسیم،  منیزیم و منگنز است.

معدن ما آمادگی تامین نیازهای باغداران، کشاورزان، کودسازی ها و واحدهای گرانول سازی و دیگر تولید کنندگان کود های آلی و معدنی فرآوری شده را دارد.

برای سفارش گوگرد معدنی سولفیران بصورت فله یا کیسه ای کافی است از طریق پرنمودن فرم تماس یا شماره تماس ۰۹۱۹۰۸۵۶۹۹۵ با ما ارتباط بگیرید.

اهمیت گوگرد معدنی در اصلاح خاک

با توجه به اقلیم گرم و خشک و کم آب سرزمین ما و کمبود مواد آلی در زمین های کشاورزی کشور، اغلب خاکهای باغات و کشتزار های ما دارای PH قلیایی بالای عدد هفت و حتی هشت هستند. در صورتی که بیشتر عناصر ماکرو چون نیتروژن و فسفر و عناصر میکرو چون آهن، منگنز، روی و… تنها در بازه PH بین ۶ تا ۷ جذب ریشه گیاهان می شوند.

در نتیجه اصلاح خاک و کاهش قلیاییت خاک در وهله اول یک امر ضروری برای تغذیه و افزایش باردهی درختان و محصولات است. که از طرفی دیگر کاهش هزینه‌های کشاورزان از جمله جلوگیری از کود‌دهی بیش از نیاز که خود باعث آلودگی و شوری بیشتر خاکهای کشاورزی می شود را بدنبال دارد.

روش های متنوعی برای اصلاح خاکهای قلیایی و شور وجود دارد از جمله استفاده از گچ کشاورزی، استفاده از اسیدهای سولفوریک و اسیدهای هیومیک، اما در بین این گزینه ها بهترین روش بهره گیری از گوگرد معدنی اسیدی است.

گوگرد معدنی در گذر زمان توسط میکروارگانیسم های موجود در خاک تجزیه شده و به فرم اسید رقیقی در می آید که می‌تواند باعث کاهش ‏PH  قلیایی خاک گردد.

چون این فرآیند در طی زمان و به مرور انجام می شود برخلاف روش استفاده از اسید سولفوریک، باعث سوزاندن ریشه گیاهان و آسیب به زمین ها و محصولات کشاورزی نمی شود.

هیچکدام از روشهای دیگر که در بالا به آن ها اشاره شده است از لحاظ نتیجه‌دهی و اثربخشی و هم صرفه به مقیاس بودن از نظر اقتصادی در رقابت با استفاده از گوگرد معدنی سولفیران قرار ندارند.

اصلاح خاک با گوگرد معدنی
بلاگ گوگرد معدنی سولفیران سمنان

آخرین مطالب بلاگ

فرم سفارش